vrijdag 3 mei 2019

Liederen voor 1800

   

       Alle mijn gepeys doet mi so wee  

       Claes Molenaer

       Daar kwam ene boer uit Zwitserland

       Daer zat een sneeuw wit vogeltje  

       Daar zou een meisje gaan halen wijn

       Daar staat een klooster in Oostenrijk 

       Daar was laatst een meisje loos *(nieuw)*

       De minne die in mijn hartje leit

       De scheresliep (Komt vrienden in het ronde

       Die nachtegael die sanck een liedt

       Die winter is vergangen

       Drie Koningen, drie koningen geef mij...      

      Egidiuslied ca 1400

       Fiere Pinxter Blom 

       Ghequetst ben ic van binnen

       Geluckig is het land 

       Heer Halewijn zong een liedekijn

       Heer Jezus heeft een hofken 

       Het daghet in den oosten   

       Het liedeken van rozemarijn  

      Het loze vissertje

      Het viel uit hemels douwe  

       Het waren twee koninghs kinderen  

       Hop Marjanneke, stroop in 't kanneke  

       Ick gingh op eenen morgen al door den..

       Ik ben er de groenelands straatjes  

      Ik ben met Catootje *(nieuw)*

       Ik zag Cecilia komen

       Ik zeider van Jaap 

       Kom hier gij pronkert kijken 

      Laet ons de Landtman loven

      Maria die soude naer Bethlehem gaen *nieuw*

      Merck toch hoe sterck 

       Naar Oostland willen wij rijden   

      Nagtegaaltje jij vogel klein, wil je myne..?

      's Nachts rusten meest de diere

      Neemt mij in de hand (*nieuw*)

      O dag, o langgewenste dag

      O Kerst-nagt, een der langste nachten

      O Nederlanden    (vrede van Munster)

      O, Nederland let op uw saeck

      Oud Nieuwjaarslied Hadewijch

      Oud Nieuwjaarsliedjes

      Personent Hodie (Kerst)Nederlands/Latijn  

      Plompaert en zyn wuvetje

      Schoon lief hoe ligt gij hier en slaapt? 

      Schoon Jonckvrouw ick moet u clagen 

      Slaat op den trommele

      Te Haerlem in den Houte

      Toen ik op Neêrlands bergje stond 

      Vanden Visscher (*nieuw*)

       Van waer comt ons de coelen wyn ?

      Vive le Geus

      Waer dat men zich al keert of wendt

      Waer staet jou vaders huys en hof? 

      Wat hoor ik hier in 't midden van de nacht

      Wie wil er mee naar Wieringen varen

     Wie wil horen een historie -"'t Smidje 

      Wij boeren en boerinnen  

      Wy comen hier ghelopen

      Wilhelmus  

      Wilt heden nu treden  

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten